- Volkswagen spustil předprodej modernizované sportovní ikony mezi malými vozy
- Nové Polo GTI disponuje dvoulitrovým motorem TSI o výkonu 152 kW (207 k)
- Základní cena vrcholné verze modelové řady Polo byla stanovena na 670 900 Kč
Nový Volkswagen Polo GTI mohou zákazníci na českém trhu již objednávat. Cena modernizovaného malého vozu pro fanoušky sportovní jízdy byla stanovena na 670 900 Kč a zahrnuje rozsáhlou sériovou výbavu. Nové Polo GTI stanovuje ve své třídě měřítka podmanivými výkony, vyspělou technikou a dokonale vyváženým sportovním charakterem. Decentní design se odlišuje od ostatních verzí modelu Polo typickými prvky modelů GTI. Nejvyšší úroveň bezpečnosti zajišťují inovativní asistenční systémy.
„Nové Polo GTI vstupuje do boje o zákazníky ve skvělé formě z pole position‘,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozyspolečnosti Porsche Česká republika. „Malému sportovnímu vozu jsme dali do vínku výkonný dvoulitrový motor, extrémně rychlou a pohotovou 7stupňovou převodovku DSG, dokonale naladěný podvozek, decentní sportovní styl, rozsáhlou výbavu a atraktivní cenu.“
Nový Volkswagen Polo je v rámci právě spuštěného předprodeje k dispozici již od 670 900 Kč. Sériová výbava byla v porovnání s výbavovou linií Life významně rozšířena. Její součástí jsou mimo jiné 17“ kola Milton Keynes z lehké slitiny, automatická klimatizace Climatronic, ambientní osvětlení interiéru včetně osvětlení prostoru pro nohy LED diodami, sportovní sedadla vpředu s typickými potahy GTI, černé čalounění stropu, textilní koberečky vpředu a vzadu, informační a zábavní systém Ready2Discover a App-Connect pro bezdrátovou konektivitu, světlomety IQ.LIGHT LED Matrix propojené osvětlenou horizontální ozdobnou LED lištou, zadní LED svítilny s dynamickými ukazateli směru, asistenční systémy Travel Assist (částečně automatizovaná jízda rychlostí až 210 km/h), Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdních pruzích) a adaptivní tempomat ACC, parkovací senzory Park Pilot, volič jízdních režimů, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS a červeně lakované třmeny kotoučových brzd. Ještě náročnější zákazníci si mohou své nové Polo GTI rozmanitě individualizovat. Na výběr mají například 18“ kola Faro z lehké slitiny a podvozek Sport Select s adaptivními tlumiči DCC a dalšími úpravami pro ještě sportovnější jízdu. Nevšední vnější vzhled dodá vozu střešní paket. V tomto případě je střecha spolu s vnějšími zpětnými zrcátky lakována černou barvou a skla bočních oken vzadu a zadního okna mají tmavé tónování s absorpcí světla 65 %. V interiéru umocní příjemnou atmosféru šedé ozdobné obložení Deep Iron Grey (sériově se dodává červené) a audiosystém beats s digitálním 8kanálovým zesilovačem o výkonu 300 W, šesti reproduktory a subwooferem.
Technickým základem nového modelu Polo GTI je modulární platforma MQB koncernu Volkswagen, která zaručuje mimořádně vysokou tuhost karoserie, velmi nízkou hmotnost vozidla a vynikající úroveň pasivní bezpečnosti. Vyspělé systémy z oblasti aktivní bezpečnosti se starají o to, aby řidič a cestující nikdy nezažili příkladnou ochranu při nehodě na vlastní kůži. Informační a zábavní systémy na základě nejnovější generace modulární platformy MIB3.1 jsou on-line propojeny s nejrůznějšími službami a zajišťují nejmodernější konektivitu. Displeje přístrojů (10,25“ Digital Cockpit Pro) a multimediálního systému jsou umístěny v jedné úrovni pro optimální ovládání a snadnou čitelnost. Nové Polo GTI z jihoafrického montážního závodu Uitenhage má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 152 kW (207 k) a 7stupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Maximální točivý moment 320 N.m je k dispozici v širokém rozsahu od 1500 do 4500 otáček za minutu. Nové Polo GTI s pohonem předních kol a pohotovostní hmotností 1286 kg zvládne díky tomu sprint z nuly na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy a může jet nejvyšší rychlostí 240 km/h. Speciálně nastavený sportovní podvozek snižuje světlou výšku vozu o 15 milimetrů a nabízí pozoruhodnou kombinaci vysoké úrovně jízdní dynamiky, bezpečných jízdních vlastností a vynikajícího jízdního komfortu.