ID.7 se na veletrhu CES ukáže se svíticím digitálním maskováním
- Volkswagen Group of America poskytne na veletrhu CES výhled na další model z rodiny ID.
- Výkonná elektrická limuzína s dojezdem až 700 kilometrů2 (WLTP)
- Speciální maskování modelu ID.7 vytváří důmyslné světelné efekty prostřednictvím elektroluminiscence
- Nová limuzína bude nabízena na třech kontinentech, a po modelu ID.4 se stane dalším globálním elektrickým modelem značky Volkswagen > Světová premiéra sériové verze se uskuteční ve druhém čtvrtletí 2023
ID.7 přijíždí na scénu! Volkswagen Group of America představí na veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) ve dnech 5. až 8. ledna 2023 první zcela elektrickou limuzínu na základě modulární platformy pro elektromobily MEB, opatřenou důmyslným maskováním. Jedinečná technologie vícevrstvého lakování umožňuje částem vozidla vydávat světlo. Systém funguje interaktivně a symbolizuje další krok v digitalizaci budoucího vrcholného modelu rodiny ID. Výhled na tento nový model, který zaujme mimo jiné aerodynamickým designem a dojezdem až 700 kilometrů2 (WLTP), poskytla již studie ID. AERO3, vystavená poprvé v Číně. Volkswagen Group of America se tak po šesti letech vrací na celosvětově největší odborný veletrh spotřební elektroniky CES s výjimečným produktem.
„S novým ID.7 rozšiřujeme naši nabídku elektrických modelů do vyšších segmentů. Limuzína nabídne špičkovou techniku a kvalitu. ID.7 je jedním z deseti nových modelů, které uvedeme na trh do roku 2026. Naším cílem je mít vhodnou nabídku pro naše zákazníky v každém segmentu,“ říká Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen.
ID.7 nabídne nové zážitky z cestování díky mimořádně komfortnímu interiéru
Volkswagen reaguje u svého nejnovějšího modelu na základě platformy MEB na zpětnou vazbu od svých zákazníků a v příslušných oblastech nabídne optimalizované ovládání. ID.7 bude mít ve své sériové výbavě řadu inovací:
− nový koncept zobrazování
− head-up displej s rozšířenou realitou
− 15“ displej (úhlopříčka 38 cm)
− nové ovládání klimatizace integrované do první úrovně informačního a zábavního systému
− osvětlený dotykový posuvník
Nový koncept klimatizace s inteligentními výdechy ventilační soustavy poskytne různé funkce. ID.7 rozpozná podle klíčku, že řidič přichází k vozu, a za horkého letního dne zapne chlazení interiéru, resp. za chladného počasí jeho vyhřívání, ještě dřív, než nastoupí. Nově koncipované “Smart Air Vents” (chytré ventilační výdechy) přitom dynamicky usměrňují proudění vzduchu tak, aby docházelo k jeho co nejrychlejší výměně v celém vnitřním prostoru. Jakmile cestující usednou do vozu, může být vzduch přiváděn přímo k jejich tělům. Nebo naopak může být spuštěna nepřímá ventilace. Příslušné funkce nepřetržitě zobrazuje nový velký displej, na němž je mohou uživatelé také aktivovat nebo si jejich individuální nastavení ukládat do paměti. Speciální požadavky se aktivují hlasovými povely. Na „Ahoj Volkswagen, mám studené ruce!“ reaguje ID.7 zapnutím vyhřívání volantu. K rukám začne být navíc cíleně přiváděn teplý vzduch.
Výjimečný koncept maskování je interaktivní
Volkswagen připravil speciální způsob, jak na veletrhu CES v Las Vegas viditelně poukázat na inteligenci nového modelu ID.7. Design limuzíny zakrývá digitální maskování jedinečným lakováním karoserie, díky němuž ID.7 interaktivně svítí. Na povrch karoserie bylo naneseno 40 vrstev laku, které jsou střídavě vodivé a nevodivé. Celkem 22 ploch pod povrchovou vrstvou laku je individuálně napájeno. Tím vzniká elektroluminiscenční efekt, a povrch viditelně svítí. Díky propojení s audiosystémem lze také vizualizovat rytmy rozsvěcováním jednotlivých částí.
QR kódy na kapotě motoru a obou bočních stěnách karoserie slouží jako rozhraní mezi fyzickým a digitálním světem. Motiv QR kódu rozvíjí celé maskování, které zakrývá kontury budoucího sériově vyráběného modelu.
MEB umožňuje aerodynamický design a velkorysý koncept interiéru
ID.7 přebírá designový styl zcela elektrických modelů z rodiny ID. Tvarové řešení limuzíny je charakterizováno aerodynamickými tvary přídě a střechy, které umožňují nižší spotřebu elektrické energie a delší dojezd. Proudící vzduch je otvory na přídi cíleně veden podél vozidla dozadu. Tím vznikají tzv. „vzduchové clony“, jež uklidňují proudění vzduchu po stranách vozu. Klesající linie střechy přispívá k velmi dobrému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu modelu ID.7, jehož dojezd bude až 700 kilometrů2 (WLTP).
Stejně jako všechny modely z rodiny ID. vychází i ID.7 z platformy MEB koncernu Volkswagen. Z výhod modulární platformy s krátkými převisy karoserie a dlouhým rozvorem náprav (2,97 metru) těží interiér. Model ID.7 má díky tomu charakter limuzíny vyšší třídy, která v cestujících vyvolává pocit mimořádně velkorysé prostornosti.
Elektrická ofenziva značky Volkswagen: Zákazníkům bylo dodáno již 500 000 vozů na základě platformy MEB
Volkswagen rozšiřuje s limuzínou ID.7 svou úspěšnou rodinu zcela elektrických modelů ID. v segmentu vyšší střední třídy s vysokými objemy prodeje, a zintenzivňuje tak svou elektrickou ofenzivu založenou na strategii ACCELERATE. Volkswagen již dosáhl prvního milníku. Od předání prvních vozů ID.3 zákazníkům v září 2020 dodal Volkswagen prostřednictvím svých dceřiných společností klientům na celém světě již 500 000 vozů rodiny ID. – navzdory přetrvávajícím problémům v dodavatelských řetězcích. Tohoto milníku bylo navíc dosaženo s ročním předstihem oproti původním plánům.
Po modelech ID.34, ID.45, ID.5 a ID.66 (pouze v Číně) a novém modelu ID.Buzz7 bude ID.7 celkově šestým modelem rodiny ID. a po modelu ID.4 druhým globálním modelem značky Volkswagen na základě platformy MEB. Elektrická limuzína bude uvedena na trh ve třech hlavních regionech: v Číně, Evropě a Severní Americe. Vozy ID.7 pro evropský trh bude vyrábět montážní závod společnosti Volkswagen v Emdenu. ID.7 po SUV ID.4 se tak stane druhým modelem na základě platformy MEB, který bude vyráběn v Emdenu.
1 Zamaskovaná studie v podobě blízké sériově vyráběnému modelu – vozidlo se neprodává
2 Předběžný údaj dojezdu na základě absolvování jízdních cyklů stanovených metodikou WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) na válcové zkušebně (nejedná se o sériově vyráběný model). Hodnoty dojezdu podle metodiky WLTP se mohou u sériově vyráběných vozů v závislosti na výbavě lišit. Skutečný dojezd v praktickém provozu je závislý na jízdním stylu, rychlosti jízdy, použití komfortních a vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících, hmotnosti zavazadel a topografii.
3 ID. AERO – tento vůz je studie
4 ID.3 – spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,4–15,2; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Pro tato vozidla jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.
5 ID.4 – ID.4 Pro Performance 150 kW (204 k) – kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 16,5; kombinované emise CO2 v g/km: 0. Pro tato vozidla jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.
6 ID.6 – tento model se v Německu neprodává7 ID. Buzz – ID. Buzz Pro – kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 21,7–20,6; kombinované emise CO2 v g/km: 0. Pro tato vozidla jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.