- Po světové premiéře následuje veřejné představení: Nový Golf1 vyvolává nadšení u návštěvníků tradičního závodu na ledu v Rakousku
- Minulost, současnost a budoucnost – Volkswagen R prezentuje sportovní modely Golf včetně budoucí verze Golf R
- Driftování na ledu a sněhu předvádí legenda motoristického sportu Hans-Joachim Stuck a šestinásobný mistr světa v rallycrossu Johan Kristoffersson
Volkswagen vstoupil do jubilejního roku Golfu mimořádně sportovní a divácky atraktivní účastí na akci Ice Race v rakouském městě Zell am See. Nový Golf, který bude letos uveden na trh přesně v den svého 50. výročí, zažil svou veřejnou premiéru na tradičním podniku na sněhu a ledu pro fanoušky motoristického sportu. Volkswagen přitom přítomným umožnil také první pohled na svůj nejsportovnější model: Golf R – maskovaný, s pohonem všech kol a v nezaměnitelném stylu R. Připravovaná vrcholná verze moledu Golf oslaví světovou premiéru v polovině roku 2024. Tradiční podnik Ice Race byl ideálním místem pro oslavu historie, současnosti a budoucnosti sportovních variant modelu Golf. Trať na sněhu a ledu se stala velkolepým pódiem pro spektakulární a trochu divoké představení. Hans-Joachim Stuck, legenda motoristického sportu, a šestinásobný mistr světa v rallycrossu Johan Kristoffersson předváděli s různými vozy Volkswagen působivé jízdy na limitu – mimo jiné s modelem Golf I GTI, který oslavil premiéru v roce 1975, a s modelem Golf IV R32 z roku 2002, předchůdcem všech vysokovýkonných variant s označením R. Volkswagen se navíc prezentoval dalšími exponáty s bohatou historií: soutěžní variantou modelu Golf I GTI a dvěma soutěžními verzemi modelu Golf II.
Reinhold Ivenz, vedoucí značky Volkswagen R, k působivé prezentaci říká: „Volkswagen R je značka prémiových, vysokovýkonných vozů Volkswagen, která již více než 20 let ztělesňuje sportovnost a dynamiku. Zde na akci Ice Race se potkává minulost s budoucností. Už se nemůžeme dočkat, až letos v létě oslaví svou premiéru zde ještě zamaskovaný Golf R.“
Nový Golf v akci
Návštěvníci a diváci v Zell am See si mohli nový model Golf prohlédnout ve čtyřech variantách – a to nejen jako vystavené exponáty, ale také v plné akci. Součástí nabídky byly kromě verze Golf R také varianty Golf GTI1,
Golf eHybrid1 a Golf GTE1.
Hans-Joachim Stuck k tomu říká: „Ice Race je opravdu vzrušující podívaná. Tam, kde ostatní montují sněhové řetězy, začíná pro nás závodní jezdce opravdové potěšení.“ Stuck je dvojnásobným vítězem 24h závodu v Le Mans, bývalým závodním jezdcem Formule 1 a sportovních vozů a mistrem německého mistrovství cestovních vozů DTM. „Na akci Ice Race se setkávají opravdoví fanoušci motoristického sportu, ale také lidé, kteří jinak přicházejí s motoristickým sportem do kontaktu jen vzácně – pak se ale domů vracejí s velkým nadšením,“ dodává Stuck. Johan Kristoffersson uvedl: „Rád řídím výkonné vozy s pohonem všech kol na ledu a sněhu – a dvojnásob to platí v případě, že se jedná o model R.“ Švédský jezdec oslavil pět ze svých šesti titulů mistra světa v rallycrossu se značkou Volkswagen. Kristoffersson navíc prozrazuje: „Bylo pro mě velkým potěšením sedět poprvé ve zcela novém Golfu. K tomu mohu říci jen to, že ačkoli se nám Golf R ještě neukázal v celé své kráse, pod maskovací fólií je ukrytý opravdový sportovní vůz, na který se fanoušci značky R mohou již těšit.“
Závod Ice Race
Ice Race navazuje na dlouhou tradici, jež začala skijöringem, tedy odvážnou kratochvílí severských a alpských sedláků, kteří se nechávali koni tahat na lyžích po ledu. Skijöring se stal sportem, ale současně dostával také ještě odvážnější podoby, protože koně nahradily motocykly a automobily. V roce 1937 byla pro tyto závody poprvé připravena trať v Zell am See, od roku 1952 bylo pořádání této události znovu obnoveno a do roku 1974 byla pravidelnou podívanou pro fanoušky motoristického sportu. Ve své současné podobě je Ice Race již druhým znovuzrozením. V roce 2019 byla tato akce uspořádána poprvé od roku 1974 a v roce 2024 prezentoval čtvrtý ročník moderního podniku Ice Race nejen tradiční skijöring, ale také obdivuhodné závodní a sériově vyráběné vozy na ledu a sněhu.
Volkswagen R Volkswagen R je značka prémiových vysokovýkonných vozů Volkswagen, která nese odpovědnost za nejsportovnější vozy doplňující produktovou paletu. V současnosti vyvolává mezi zákazníky nadšení pět sériově vyráběných zušlechtěných modelů se zvýšeným výkonem – od extrémně dynamického modelu Golf R2 až po vrcholný model značky, Touareg R eHybrid3. Rok 2023 byl s více než 35 000 vyrobenými vozidly pro Volkswagen R rekordní. Celkem bylo od roku 2002 dodáno již více než 300 000 modelů R. Pro budoucnost mění Volkswagen R své směřování. Na základě čtyř pilířů – sportovních výkonů, designu, inovací a vysoké kvality – bude portfolio do roku 2030 postupně přecházet na zcela elektrické modely R.
1 Nový Golf/nový Golf R/nový Golf GTI/nový Golf eHybrid/nový Golf GTE – vozy v podobě blízké sériově vyráběným modelům.
2 Golf R – spotřeba paliva v l/100 km: kombinovaná 8,2–7,8; emise CO2 v g/km: kombinované 185–178
3 Touareg R eHybrid – spotřeba paliva v l/100 km: kombinovaná 2,6–2,1; spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 24,6–23,7; emise CO2 v g/km: kombinované 59–48.
Údaje o spotřebě paliva, resp. elektrické energie a emisích CO2 jsou pro tyto modely k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě paliva, resp. elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.