Ikona slaví narozeniny: Volkswagen představuje limitovanou speciální edici Polo GTI Edition 25

  • Volkswagen uvede na trh u příležitosti jubilea Polo GTI2 s rozsáhlou sériovou výbavou a specifickými designovými prvky
  • Sériová výbava zahrnuje mj. sportovní podvozek, uzávěrku diferenciálu XDS a světlomety IQ.LIGHT LED Matrix
  • Jubilejní edice Polo GTI Edition 25 bude vyrobena v počtu 2500 exemplářů, pro český trh připadne 101 kusů
  • První Polo GTI3 oslavilo premiéru v roce 1998 a dnes je již považováno za sběratelský vůz

Polo GTI slaví 25 let! U příležitosti tohoto jubilea uvádí Volkswagen na trh speciální edici Polo GTI Edition 251. Poprvé nesl tento model tři ikonická písmena v roce 1998. O čtvrt století později představuje Volkswagen limitovanou edici aktuálního modelu Polo GTI o výkonu 152 kW (207 k). Sportovní kompaktní vůz ohromí nejen svým výkonným pohonem. Jubilejní edice se od dosavadního modelu Polo odlišuje také sportovním podvozkem, uzávěrkou diferenciálu XDS, rozsáhlou sériovou výbavou a specifickými designovými highlighty. Polo GTI Edition 25 mohou zákazníci v Německu objednávat od 1. června za cenu od 35 205 eur. V České republice bude k objednání v druhé polovině roku a cena bude stanovena se začátkem předprodeje.

Nejen slavný „velký bratr“ Golf GTI4 se ohlíží na dlouhou historii, také Polo disponuje řadou sportovních předchůdců. S jubilejní edicí Polo GTI Edition 25 limitovanou na 2500 exemplářů slaví Volkswagen čtvrtstoletí vozů Polo GTI. „Volkswagen má velkolepou historii a Polo patří mezi naše ikony,“ říká Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen. „Fanoušci vozů GTI mají pro nás mimořádný význam. Touto jubilejní edicí společně oslavíme 25 let sportovních výkonů, potěšení z jízdy a sportovnosti ve třídě Polo.“

Sportovní výkony a jízdní vlastnosti: Polo GTI Edition 25 s pohonem předních kol silným dvoulitrovým motorem TSI, jenž nabízí nejvyšší výkon 152 kW (207 k) a maximální točivý moment 320 N.m, zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Vůz je navíc sériově vybaven speciálně nastaveným sportovním podvozkem, který snižuje světlou výšku o 15 milimetrů a ve spojení s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS zaručuje pro vozy GTI typickou syntézu vysoké úrovně jízdní dynamiky, vylepšené trakce a precizních jízdních vlastností.

Exkluzivní jubilejní výbava: Nová speciální edice umocňuje své výjimečné postavení také vizuálně. Pro vozy GTI typické jsou červeně lakované brzdové třmeny a ozdobné lišty, maska chladiče s voštinovým designem a chromované koncovky výfukové soustavy. Polo GTI Edition 25 kromě toho nabízí řadu exkluzivních prvků výbavy. Jeho sportovní vzhled zvýrazňuje černá střecha ve spojení s černými kryty vnějších zpětných zrcátek a leskle černými 18“ koly „Adelaide“ z lehké slitiny. V interiéru jsou součástí sériové výbavy sportovní sedadla TOP čalouněná kombinací červené a černé perforované kůže a zdobená vyšívaným logem „GTI“. S nimi ladí leskle černé ozdobné obložení s červeným nápisem „GTI“. Na limitovanou edici odkazují také prahové lišty s logem „One of 2500“. Polo GTI Edition 25 je nabízeno nejen v typických barvách GTI – bílá Pure, červená Kings (metalický lak), modrá Reef (metalický lak), šedá Smoke (metalický lak) a černá Deep (perleťový lak) –, ale také v odstínu šedá Ascot.

Inovativní technologie: Součástí sériové výbavy jsou světlomety IQ.LIGHT LED Matrix s dynamickým asistentem pro dálková světla a s LED světly pro denní svícení. Tato inovativní osvětlovací technika zajišťuje mimořádně homogenní osvětlení vozovky. Speciální edice je kromě toho vybavena také koženým multifunkčním sportovním volantem, páčkami pro manuální řazení a logem „25“. V její výbavě nechybí ani početné asistenční systémy z vyšších tříd. Částečně automatizovanou jízdu umožňuje na přání dodávaný Travel Assist, který je obsažen v asistenčním paketu „IQ.DRIVE“. Systém Travel Assist dokáže u nového modelu Polo GTI převzít řízení, brzdění i zrychlování při rychlosti jízdy v rozsahu od 0 do 210 km/h. Travel Assist přitom při řízení v podélném směru využívá důvěrně známé systémy, jakým je adaptivní tempomat ACC.  Boční nebo také postranní vedení směru jízdy zajišťuje sériově dodávaný asistent Lane Assist.

Displeje panelu sdružených přístrojů a informačního a zábavního systému jsou i v nové speciální edici umístěny v jedné horizontální rovině, čímž je zajištěna jejich optimální čitelnost i snadné ovládání ve všech jízdních situacích. Moderní konektivitu zajišťuje sériově dodávaný informační a zábavní systém „Ready2Discover“ s 20,3 cm (8palcovým) displejem s vysokým rozlišením. Na přání se dodávají další dva systémy.

Ohlédnutí na 25 let modelu Polo GTI: Již v roce 1979 způsobila rozruch varianta GT na základě první generace modelové řady Polo, ale až ve třetí generaci v roce 1998 mohlo první Polo nést slavná tři písmena. Volkswagen limitoval výrobu prvního modelu Polo GTI na 3000 vozů a nedlouho po premiéře oznámil: vyprodáno. Po několikaleté přestávce se v roce 2006 objevila na scéně další verze GTI. Mimořádnou lahůdkou byla varianta „Cup Edition“ s nejvyšším výkonem 132 kW (180 k), jejíž vzhled byl inspirován závodními vozy pro seriál okruhových závodů Polo Cup.

Také pátá generace z roku 2010 měla co nabídnout. Motor TSI 1,4 litru byl přeplňován kombinací výfukového turbodmychadla a kompresoru a svými vlastnostmi dokázal vykouzlit úsměv na tváři nejen fanouškům vozů GTI. Další zvýšení výkonových parametrů přinesl nástupce v roce 2014. Jeho zcela nový motor TSI poskytoval nejvyšší výkon 141 kW (192 k) a umožňoval jízdu nejvyšší rychlostí 236 km/h. Na tradici modelů GTI plynule navázala šestá generace modelu Polo z roku 2021, která etablovala v kompaktní třídě nová měřítka. Jejím technickým základem je modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která do všech modelových řad přináší pokrokovou techniku, vysokou tuhost karoserie, příkladně nízkou hmotnost vozu a velmi vysokou úroveň pasivní bezpečnosti.

Jižní Afrika – domov modelu Polo GTI: Volkswagen vyrábí Polo GTI Edition 25 – stejně jako většinu variant modelu Polo – v jihoafrickém montážním závodě Kariega. „Náš tým v Jižní Africe je na tento vůz velmi hrdý,“ říká Martina Bieneová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti Volkswagen Group South Africa (VWSA). „Polo má u nás dlouhou tradici – především Polo GTI.“ Montážní závod, slavnostně otevřený v roce 1951, se nachází v blízkosti města Port Elizabeth a je největší továrnou na výrobu automobilů v celé Africe. VWSA v něm vyrábí také modely Polo Vivo5 a Polo. Kariega je celosvětově jediným rodištěm vozů Polo GTI.

1 Polo GTI Edition 25 – spotřeba paliva v l/100 km: kombinovaná 6,8; emise CO2 v g/km: kombinované 153. Údaje o spotřebě paliva a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.

2 Polo GTI – spotřeba paliva v l/100 km: kombinovaná 6,8; emise CO2 v g/km: kombinované 153. Údaje o spotřebě paliva a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.

3 Vozidlo se již neprodává.

4 Golf GTI – spotřeba paliva v l/100 km: kombinovaná 7,1; emise CO2 v g/km: kombinované 160. Údaje o spotřebě paliva a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.

5 Vozidlo se v Německu/ČR neprodává.